Praca z finansami islamskimi Finansowanie islamu odnosi się do środków, za pomocą których korporacje w świecie muzułmańskim, w tym banki i inne instytucje pożyczkowe, pozyskują kapitał zgodnie z szariatem. lub islamskie prawo. Odnosi się również do rodzajów inwestycji, które są dopuszczalne w ramach tej formy prawa. Unikalna forma inwestycji odpowiedzialnej społecznie. Islam nie dokonuje podziału na duchowe i świeckie, stąd jego zasięg w dziedzinie spraw finansowych. Ponieważ ta podgrupa finansów jest rozwijającą się dziedziną, w tym artykule przedstawimy przegląd, który posłuży jako podstawa wiedzy lub do dalszych badań. Wielki obraz Chociaż od siódmego stulecia obowiązują je od początku islamu, islamska bankowość i finanse formalizowano stopniowo od końca lat 60. XX wieku, zbieżne z ogromnym bogactwem ropy naftowej, które napędzało nowe zainteresowanie i zapotrzebowanie na szariat. - zgodne produkty i praktyka. Podstawą islamskiej bankowości i finansów jest zrozumienie znaczenia podziału ryzyka w ramach pozyskiwania kapitału i unikania riba (lichwy) i gharar (ryzyko lub niepewność). (Aby dowiedzieć się więcej na temat ryzyka, przeczytaj Ustalanie ryzyka i piramidę ryzyka oraz personalizowanie tolerancji ryzyka.) Islamskie prawo postrzega pożyczki z odsetkami jako relację, która sprzyja pożyczkodawcy. który pobiera odsetki na koszt pożyczkobiorcy. Ponieważ prawo islamskie postrzega pieniądz jako narzędzie pomiaru wartości, a nie jako zasób sam w sobie, wymaga, aby nie można było uzyskiwać dochodu z pieniędzy (na przykład odsetek lub czegokolwiek, co ma rodzaj pieniędzy) w spokoju. Uważana za riba (dosłownie wzrost lub wzrost), taka praktyka jest zakazana przez prawo islamskie (haram., Co oznacza zabronione), ponieważ jest uważana za lichwiarską i wyzyskującą. Dla kontrastu, islamska bankowość istnieje, aby wspierać socjoekonomiczne cele islamu. Odpowiednio, finansowanie zgodne z szariatem (halal., Co oznacza dozwolone) składa się z bankowości dochodowej, w której instytucja finansowa uczestniczy w zyskach i stratach jednostki gospodarczej, które ona gwarantuje. Równie ważna jest koncepcja gharar. Zdefiniowany jako ryzyko lub niepewność, w kontekście finansowym odnosi się do sprzedaży produktów, których istnienie nie jest pewne. Przykłady gharar byłyby formami ubezpieczenia, takimi jak zakup składek ubezpieczających przed czymś, co może, ale nie musi, lub pochodnymi wykorzystywanymi do zabezpieczenia się przed ewentualnymi skutkami. (Aby dowiedzieć się więcej na temat ubezpieczeń lub żywopłotów, zobacz A Beginners Guide to Hedging.) Zrozum swój kontrakt ubezpieczeniowy i poznaj zaawansowane podstawy umowy ubezpieczenia.) Finansowanie kapitałowe spółek jest dopuszczalne, o ile te firmy nie są zaangażowane w ograniczone rodzaje działalności - takie jak produkcja alkoholu, pornografia lub broń - i tylko niektóre wskaźniki finansowe spełniają określone wytyczne. Podstawowe ustalenia dotyczące finansowania Poniżej znajduje się krótki przegląd dopuszczalnych rozwiązań finansowych często spotykanych w finansach islamskich: umowy o podziale zysków i strat (mudarabah). Islamski bank gromadzi inwestorów i przyjmuje udział w zyskach i stratach. Uzgodniono to z deponentami. Co zainwestował bank w grupę funduszy inwestycyjnych sprawdzonych pod kątem zgodności z szariatem. Filtr analizuje bilanse firm, aby ustalić, czy jakiekolwiek źródła dochodu dla korporacji są zabronione (na przykład, jeśli firma ma zbyt duże zadłużenie) lub czy firma jest zaangażowana w zakazane linie biznesowe. Oprócz aktywnie zarządzanych funduszy inwestycyjnych, istnieją również pasywne oparte na takich wskaźnikach, jak Indeks Rynku Islamskiego Dow Jones i Globalny Indeks Islamski FTSE. (Aby dowiedzieć się więcej na temat bilansów firm w celu ustalenia zadłużenia, patrz: czytanie bilansu, rozkładanie bilansu i odkrywanie ukrytego zadłużenia.) Partnerstwo i własność akcji (musharakah). Najbardziej popularne są trzy takie struktury: Saldo własne o obniżonej wartości. Powszechnie stosowany w celu sfinansowania zakupu domu, metoda degresywnego bilansu wymaga, aby bank i inwestor wspólnie kupowali dom, a inwestor instytucjonalny stopniowo przenosi swoją część kapitału własnego w domu na właściciela domu, którego płatności stanowią kapitał własny właścicieli domów. . b. Lease-to-Own. To rozwiązanie jest podobne do spadku opisanego powyżej, z wyjątkiem tego, że instytucja finansowa zarabia najwięcej, jeśli nie wszystkie pieniądze na dom i zgadza się na uzgodnienia z właścicielem domu do wynajęcia, aby sprzedać mu dom pod koniec ustalonego okresu. semestr. Część każdej płatności idzie w kierunku dzierżawy i saldo w kierunku ceny zakupu domu. do. Rata (Cost-Plus) Sprzedaż (murabaha). Jest to działanie, w którym pośrednik kupuje dom z wolnym i wyraźnym tytułem. Pośredniczący inwestor zgadza się następnie na cenę sprzedaży z potencjalnym nabywcą, przy czym ta cena uwzględnia pewien zysk. Zakup może zostać dokonany wprost (kwota ryczałtowa) lub poprzez serię odroczonych płatności (rata). Ta sprzedaż kredytowa jest akceptowalną formą finansowania i nie należy mylić jej z oprocentowaną pożyczką. Leasing (ijarahijar): Sprzedaż prawa do użytkowania obiektu (użytkowanie) przez określony czas. Jednym z warunków jest to, że wynajmujący musi posiadać przedmiot dzierżawy na czas trwania dzierżawy. Odmiana leasingu, ijarah wa iqtina przewiduje zapisanie umowy leasingowej, zgodnie z którą leasingodawca zgadza się na sprzedaż przedmiotu leasingu po zakończeniu umowy przy ustalonej uprzednio wartości rezydualnej. Jedynie wynajmujący jest związany tą obietnicą. Najemca. z drugiej strony nie jest zobowiązany do zakupu przedmiotu. Islamic Forwards (salam i istisna): Są to rzadkie formy finansowania, stosowane w przypadku niektórych rodzajów działalności. Są wyjątkiem od gharar. Cena przedmiotu jest opłacona z góry, a przedmiot zostaje dostarczony w określonym momencie w przyszłości. Ponieważ istnieje szereg warunków, które należy spełnić, aby takie umowy były ważne, zwykle wymagana jest pomoc islamskiego radcy prawnego. Podstawowe pojazdy inwestycyjne Oto kilka dopuszczalnych rodzajów inwestycji dla inwestowania islamskiego: akcje. Prawo szariatu dopuszcza inwestowanie w akcje spółek (akcje zwykłe), o ile te firmy nie angażują się w pożyczki, gry hazardowe lub produkcję alkoholu, tytoniu, broni ani pornografii. Inwestycje w spółki mogą dotyczyć akcji lub inwestycji bezpośrednich (private equity). Islamscy uczeni poczynili pewne ustępstwa na dopuszczalnych firmach, ponieważ większość długów wykorzystuje albo w celu zaradzenia brakowi płynności (pożyczają), albo inwestując nadwyżkę gotówki (instrumenty oprocentowane). Jeden zestaw filtrów wyklucza firmy, które posiadają oprocentowane zadłużenie, otrzymują odsetki lub inne nieadekwatne dochody lub należności handlowe za wartość większą niż ich wartość nominalna. Dalsza destylacja wyżej wymienionych ekranów wykluczałaby spółki, których wskaźnik stanu minimalnego jest równy lub przekracza 33 spółki o nieuczciwych dochodach plus nieoperacyjny przychód z tytułu odsetek równy lub większy niż 5, lub spółki, których należności stanowią całkowite aktywa równe lub przekraczają 45 lub więcej. Inwestycje emerytalne. Emeryci, którzy chcą, aby ich inwestycje były zgodne z zasadami islamu, stają przed dylematem, że inwestycje o stałym dochodzie obejmują riba. co jest zabronione. Dlatego konkretne rodzaje inwestycji w nieruchomości. bezpośrednio lub w formie sekurytyzacji (zdywersyfikowany fundusz nieruchomościowy) może zapewnić stały dochód emerytalny, a jednocześnie nie działać wbrew prawu szariatu. Sukuk. W typowym ijara sukuk (ekwiwalent emisji leasingowej) emitent sprzeda certyfikat finansowy grupie inwestorów, która będzie je posiadała przed odsprzedaniem ich emitentowi w zamian za ustalony z góry zwrot z wynajmu. Podobnie jak oprocentowanie konwencjonalnej obligacji, zwrot z czynszu może być stałą lub zmienną stopą powiązaną z benchmarkiem. takich jak LIBOR. Emitent składa wiążącą obietnicę wykupu obligacji w terminie przyszłym według wartości nominalnej. Spółki celowe (SPV) są często tworzone w celu pośrednictwa w transakcji. Sukuk może być nową pożyczką lub może być zgodną z szariatem wymianą konwencjonalnej emisji obligacji. Kwestia ta może nawet cieszyć się płynnością dzięki notowaniu na lokalnych, regionalnych lub globalnych giełdach zgodnie z artykułem w magazynie CFA zatytułowanym Islamskie finanse: Jak nowi praktycy finansów islamskich mieszają teologię i nowoczesną teorię inwestycji (2005). Podstawowe ubezpieczenie pojazdów Tradycyjne ubezpieczenie nie jest dozwolone jako środek zarządzania ryzykiem w prawie islamskim. Dzieje się tak dlatego, że stanowi on zakup czegoś o niepewnym wyniku (forma ghiraru), a ponieważ ubezpieczyciele stosują stały dochód - formę riba - w ramach procesu zarządzania portfelem w celu zaspokojenia zobowiązań. Ewentualną alternatywą zgodną z szariatem jest wspólne (wzajemne) ubezpieczenie. Subskrybenci wnoszą wkład do puli środków, które są inwestowane w sposób zgodny z szariatem. Fundusze są wycofywane z puli w celu zaspokojenia roszczeń, a nieodebrane zyski są rozdzielane pomiędzy posiadaczy polis. Taka struktura istnieje nieczęsto, więc muzułmanie mogą skorzystać z istniejących pojazdów ubezpieczeniowych, jeśli jest to potrzebne lub wymagane. Wniosek Finansowanie islamu jest wielowiekową praktyką, która zdobywa uznanie na całym świecie i której etyczna natura interesuje nawet niemuzułmanów. Biorąc pod uwagę wzrost zamożności w muzułmańskich krajach, spodziewamy się, że ta dziedzina przejdzie jeszcze szybszą ewolucję, ponieważ nadal podejmuje wyzwania związane z pogodzeniem odmiennych światów teologii i nowoczesnej teorii portfela. Aby dowiedzieć się więcej na ten temat, zobacz Co to jest polityka inwestycyjna islamu106094. Orzeczenie w sprawie obrotu walutami w systemie FOREX i uiszczanie opłat za opóźnianie transakcji Czy dopuszcza się transakcje w walutach na rynku walutowym (forex) przez Internet Jaka jest Twoja opinia na temat problemu tabiyeet (wymagającego odsetek za niewykorzystanie ofertę w tym samym dniu) Jaka jest również twoja opinia na temat procesu rozliczeniowego, który ma opóźnić złożenie jednego do dwóch dni po zakończeniu umowy. Opublikowano Data: 2008-01-08 Chwała bądź Allahowi. Dopuszcza się transakcje w walutach, jeśli transakcja jest wykonywana ręcznie, a transakcja jest wolna od warunków, które określają riba, takich jak ustalenie opłat za opóźnienie transakcji, czyli odsetek naliczanych inwestorowi, jeśli nie podjąć decyzję dotyczącą umowy tego samego dnia. Jeśli chodzi o wymianę rąk, zostało to omówione w odpowiedzi na pytanie nr. 72210. Jeśli chodzi o opłaty za opóźnianie transakcji i obrót marżami, Islamska Rada Fiqh wydała oświadczenie w tej sprawie, które brzmi następująco: Chwała niech będzie samemu Allahowi, a błogosławieństwa i pokój spoczywają na tym, który ma po kim nie jest Prorokiem, naszym mistrzem i Prorokiem Mahometem, ani jego rodziną i towarzyszami. Kontynuacja: Islamska Liga Światowej Ligi Muzułmańskiej na osiemnastej sesji, która odbyła się w Mekce al-Mukarramah w dniach 10-1431427 AH (od 8 do 12 kwietnia 2006 r.), Zbadała kwestię handlu marżami, co oznacza że klient płaci niewielką kwotę wartości tego, co chce kupić, co nazywa się marżą, a agent (bank lub inny) płaci resztę jako pożyczkę, pod warunkiem, że umowa kupna pozostaje w imieniu agent jako zastaw za pożyczone pieniądze. Po wysłuchaniu badań, które zostały przedłożone i szczegółowej dyskusji na ten temat, opinia Rady jest taka, że transakcja ta obejmuje: 1 Radzenie sobie w kupnie i sprzedaży w celu osiągnięcia zysku, a ta transakcja zwykle odbywa się w dużych waluty lub certyfikaty finansowe (akcje i obligacje) lub niektóre rodzaje produktów, i może obejmować obrót opcjami, kontraktami futures i indeksami głównych rynków. 2 Pożyczki, które odnoszą się do pieniędzy przekazanych przez agenta bezpośrednio klientowi, jeśli agent jest bankiem lub za pośrednictwem strony trzeciej, jeżeli agent nie jest bankiem. 3 Riba, która występuje w tej transakcji w formie opłat za opóźnienie transakcji. Są to odsetki, które obciążają kupującego, jeśli nie podejmie on decyzji w tym samym dniu, a który może stanowić procent pożyczki lub określonej kwoty. 4 Prowizja, która jest kwotą, którą agent otrzymuje w wyniku transakcji z inwestorami (klientami), i jest uzgodnionym procentem wartości sprzedaży lub zakupu. 5 Zobowiązanie, które jest zobowiązaniem podpisanym przez klienta wyrażającym zgodę na pozostawienie umowy z agentem jako poręczeniem pożyczki, dając mu prawo do sprzedawania tych umów i do zwrotu pożyczki, jeżeli straty klientów osiągną określony procent marży, chyba że klient zwiększy zobowiązanie w celu zrekompensowania spadku ceny produktu. Komitet uważa, że ta transakcja jest niedopuszczalna według shareeah z następujących powodów: Po pierwsze: chodzi o oczywiste riba, które jest reprezentowane przez dodanie do kwoty pożyczki, która nazywa się opłatami za opóźnienie transakcji. To jest rodzaj haraam riba. Allah mówi (interpretacja znaczenia): O, który wierzysz w Strach Allaha i porzuć to, co pozostaje (z twojego powodu) od Ribaa (od teraz), jeśli jesteś (naprawdę) wierzącym. 279. A jeśli tego nie zrobisz, weź zawiadomienie o wojnie od Allaha i Jego Posłańca, ale jeśli pokutujesz, otrzymasz swoje sumy kapitałowe. Nie postępuj niesprawiedliwie (prosząc o więcej niż swoje kwoty kapitałowe), a nie zostaniesz potraktowany niesprawiedliwie (otrzymując mniej niż twoje sumy kapitałowe) Po drugie: Agent zastrzega sobie, że klient musi przez niego zająć, co prowadzi do połączenia zarówno Pożyczka za coś w zamian i płacenie prowizji, która jest zbliżona do łączenia udzielania pożyczki i sprzedaży w tym samym czasie, co jest zabronione w Shareeah, ponieważ Wysłannik (pokój i błogosławieństwo Allaha niech będzie z nim) powiedział: Niedopuszczalne jest dawanie Pożyczka i sprzedaż w tym samym czasie hadis był opowiadane przez Abu Dawood (3384) i al-Tirmidhi (3526), który powiedział, że jest hasan saheeh hadis. W tym przypadku skorzystał z pożyczki, a fuqaha jednomyślnie zgodzili się, że każda pożyczka, która przynosi korzyść, jest haraam riba. Po trzecie: transakcje, które odbywają się w ten sposób na rynkach globalnych, zazwyczaj obejmują wiele umów, które są haraamami według Shareeah, takich jak: 1 - Radzenie sobie w obligacjach, które jest objęte pozycją riba, która jest haraam. Zostało to stwierdzone w uchwale Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah, nie. 60, w swojej szóstej sesji. 2- Radzenie sobie bezkrytycznie w akcjach spółki. Czwarte stwierdzenie Islamskiej Rady Fiqh Światowej Ligi Muzułmańskiej na czternastej sesji w 1415 r. AH stwierdziło, że haraam ma zajmować się udziałami spółek, których głównym celem jest haraam, lub niektóre z ich transakcji zawierają riba. 3- Sprzedawanie walut odbywa się zwykle bez wymiany rąk, co czyni je dozwolonymi według Shareeah. 4- Radzenie sobie w opcje i futures. Rezolucja Islamskiej Rady Fiqh w Jeddah nr. (63) na szóstej sesji stwierdził, że według shareeah opcje są niedopuszczalne, ponieważ przedmiotem obrotu tymi umowami nie są pieniądze ani usługi, ani zobowiązanie finansowe, które można wymieniać. To samo dotyczy kontraktów futures i handlu indeksami. 5- W niektórych przypadkach agent sprzedaje coś, czego nie posiada, a sprzedawanie tego, czego się nie posiada, jest zabronione w Shareeah. Po czwarte: transakcja ta pociąga za sobą szkodę ekonomiczną zaangażowanych stron, w szczególności klienta (inwestora), a także gospodarki całego społeczeństwa, ponieważ opiera się na pożyczaniu w nadmiarze i podejmowaniu ryzyka. Sprawy te zazwyczaj obejmują oszukiwanie, wprowadzanie w błąd ludzi, pogłoski, gromadzenie informacji, sztuczną inflację cen oraz szybką i silną fluktuację cen, w celu szybkiego wzbogacenia się i uzyskania oszczędności innych osób w nielegalny sposób. W związku z tym podporządkowane jest bezprawnemu konsumowaniu bogactwa narodowego, a także przekierowaniu bogactwa w społeczeństwie z rzeczywistej, owocnej działalności gospodarczej do tego rodzaju ryzyka, które nie ma żadnej przewagi ekonomicznej, i może prowadzić do poważnych zawirowań gospodarczych, które spowodują wielkie straty i szkoda w społeczeństwie. Rada zaleca instytucjom finansowym, aby podążały sposobami finansowania, które są określone w Shareeah, i które nie obejmują riba i tym podobnych, i nie mają szkodliwych skutków ekonomicznych dla ich klientów lub ogólnie dla gospodarki, takich jak partnerstwa shari i tym podobne. A Allah jest Źródłem siły. Niech Allah przysyła błogosławieństwa i pokój do naszego proroka Mahometa i całej jego rodziny i towarzyszy. Koniec cytatu z Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. numer wydania 22, str. 229. Prosimy Allaha, aby prowadził nas i ciebie. A Allah wie najlepiej. Handel Forex w finansach islamskich W jednym z wcześniejszych artykułów napisałem o systemie zawodowym, który zyskałby na rynku forex. Kolejnym ładnym i niezawodnym oprogramowaniem do handlu forex jest robot handlowy o nazwie FAP Turbo, który jest bardzo poszukiwany na rynku i stale dostarcza użytkownikom satysfakcjonujących rezultatów, a więc warto zajrzeć do środka. Co sprawia, że oprogramowanie handlu forex jest sensowne i angażujące Dobrze, niewątpliwie wydajność. Wyniki wydajności Fap Turbo pokazują, że w ciągu ostatnich lat oprogramowanie udało się zarobić w około 90 do 95 p. c. przypadkach. Biorąc pod uwagę zmienność na rynku forex, coś na szczycie 70 zarobków należy uznać za wybitne. I jaki jest wskaźnik awarii? Widać było, że oprogramowanie spowodowało straty kapitału w mniej niż 0,5. W tej samej wysokości. Oznacza to, że w 90-95 przypadkach, które zarobił dla użytkownika, w odniesieniu do 4,5 do 9,5 procent spraw, które wykonano w sytuacji braku straty bez zysku, i wyłącznie w sprawach .5 procent, spowodowało to rzeczywiście stratę kapitału. Takiej wydajności nie można wyrazić w żadnym okresie jako wybitny, spektakularny, bardzo dobry itp. Przymiotniki nie wystarczą, by to wyjaśnić. Fap Turbo wykorzystuje zaawansowane algorytmy do wykonywania transakcji, które nie wymagają żadnych zewnętrznych danych wejściowych. Po umieszczeniu oprogramowania użytkownik nie jest w najmniejszym stopniu zobowiązany do otrzymania prezentu ani do nadania mu jakiegokolwiek polecenia. Wszystkie transakcje są wykonywane automatycznie przez samo oprogramowanie. To tak, jakbyś włożył pieniądze do banku lub zaufałeś, wiedząc doskonale, że otrzymasz odsetki lub dywidendę dla pewności. Posiada nawet konto demonstracyjne, w którym możesz zapoznać się z transakcjami handlowymi i po zapoznaniu się z kontem demo, wyruszysz na rynek. Jeśli planujesz podróżować po oprogramowaniu do handlu forex, możesz wypróbować Fap Turbo. Wskaźnik wydajności wyświetli się, a Ty będziesz mniej martwił się i uśmiechniesz radośnie na rozmowę.
Bezpieczne przesyłanie plików zarządzanych Nie wszystkie zarządzane rozwiązania do przesyłania plików są sobie równe. RSSBus Connect zawiera zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i wiadomości niedostępne w rozwiązaniach kosztujących dziesięć razy więcej. Za pomocą RSSBus Connect można: Wymieniać lub rozszerzać starsze systemy przesyłania plików. RSSBus Connect to w pełni funkcjonalne rozwiązanie MFT, które zastępuje nieefektywne, przestarzałe i niezabezpieczone przesyłanie wiadomości oraz przesyłanie plików. Śledź wiadomości między procesami. Kompleksowe funkcje monitorowania, monitorowania i raportowania, umożliwiające widoczność przesyłania plików. Przesyłaj wiadomości w miarę wzrostu firmy. Od sklepów Mom Pop, po firmy z listy Fortune 500, firmy różnej wielkości zależą od RSSBus Connect w celu zapewnienia bezpiecznej komunikacji. Łatwa integracja z obecnymi systemami. RSSBus Connect oferuje całkowitą elastyczność integracji. Skorzystaj z wbudowanych funkcji przesyłania wiadomości i tł...
Comments
Post a Comment